پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228479
پيدا شدن عامل ريزگردها در منطقه
تاریخ انتشار : 1396/05/07 20:08:05
نمایش : 1647
عضو کميسيون امنيت ملي: ترکيه، عامل بروز پديده ريزگرد ها در منطقه است
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ولي الله نانواکناري در گفتگو با مجله خبري تحليلي «رويداد»  راديو گفتگو با اشاره به ايجاد سدي در ترکيه در دوران جنگ تحميلي ميان ايران و عراق اظهار کرد: ترکيه در آن زمان بحث حقآبه ها را رعايت نکرد و از ديگر سو عامل بحران ريزگرد ها در منطقه شد.

وي ادامه داد: اين مسئله باعث نگراني ايران و عراق شده است و درپي حل و فصل اين مشکل هستيم؛ همچنين حقآبه براي کشور هاي پايين دست اين سد رعايت نشده است که عاملي براي ورود ريز گرد ها به منطقه شده است.

نانوا کناري از ورود نمايندگان مجلس براي حل اين بحران خبر داد و افزود: حقآبه اين سد براي کشور ما رعايت نمي شود. همچنين ايجاد ريز گرد ها خطراتي براي کشور هاي پايين دست اين سد از جمله ايران و عراق ايجاد مي کند.

وي اين اقدام توطئه اي خواند و گفت: وقتي مسائل زيست محيطي رعايت نمي شود، نوعي توطئه ايجاد شده است و هم دستي اسرائيل عاملي براي دنبال کردن اين موضوع از سوي ترکيه است که به موضوعات علمي اين کار توجه نکرده اند و تحت تاثير خواست ديگران قرار گرفتند.

نانوا کناري تصريح کرد: مجلس بايد اين موضوع را دنبال نمايد؛ همچنين بحث حق آبه و پيشگيري از بروز ريزگرد ها در منطقه بايد از سوي ايران دنبال شود که عراق را نيز تهديد مي کند. ترکيه اقداماتي ديگر را نيز در دست اقدام دارد و بايد توجه کند که در ادامه، حوادثي ناگوار براي منطقه و حتي خود کشور ترکيه ايجاد خواهد شد.

وي گفت: انتظار مي رود هر اقدامي در کشور ها صورت مي گيرد، اقدامات کارشناسي براي آن انجام شود و از دولت مردان ايران نيز انتظار داريم پيگيري هاي ديپلماسي را انجام دهند و حقوق حقه کشور را پيگيري نمايند.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html